19 mars 2014

Härlig söndag

hade jag med ett par broderiintresserade vänner.
Var och en hade med sig något att sy på, själv släpade jag med en hel kasse med odefinierade påbörjade handsömnadsprojekt. Dagen gick fort, fylld med inspiration, prat och skratt medan nålarna for...
Jag lyckades göra klart min väsknalle i gosigaste fårskinn (inspirerad av kompisen som har flera). En väsknalle är en liten väska att ha i den större väskan för att få koll på småprylarna, men då den är sydd i fårskinn kan man klappa den om man behöver tröst eller trygghet eller bara vill njuta.
Än har jag inte fyllt den med annat än foder gjort av mannens slitna skjorta (bra med färdigsydd ficka).
Jag började brodera lite på min mössa...
Äntligen (detta broderi har varit med på ÅTSKILLIGA brodericaféträffar) broderade jag klart locket till den söta lilla Sajou-burken jag fick här. MEN när jag skulle montera upptäckte jag att mitt broderi är alldeles för stort för locket...antagligen är tanken att man skall brodera över en tråd och inte två som jag gjort (den franska instruktionen är inte helt tydlig vad gäller detta, säger de som kan läsa den)...vilken FLOP.