18 mars 2014

Beskrivning utan färdig sjal

På syfestivalen påbörjade jag en sjal i flerfärgat bellismönster. Sjalen visade sig att vara en perfekt pendlar/stickcafé/pratstickning så den ligger i min väska och jag stickar bara ett varv här och där vilket gör att projektet går lite långsamt.
Många har sett sjalen (eftersom den är med både här och där), gillat den och frågat efter beskrivning och nu har jag äntligen kommit så långt att jag kan uppskatta garnåtgången. Storleksökningen följer ungefär sjalen Stjärna. Jag har provvirkat några kanter, men tycker (än så länge) att sjalen gör sig bäst utan.
Sjalen har fått namnet Vanja och här har jag gett det flerfärgade bellismönstret lite mer struktur än i tex Cintia och Fyrverkeri.
Blir du sugen, att som jag krypa upp i stickhörnan och sticka Vanja (kanske lägger jag henne i väskan igen och stickar på något annat), hittar du beskrivningen i min ravelryshop, eller direkt här: