22 okt. 2008

Nu har det hänt igen!

Jag har blivit av med plagg ur butiken igen. Jag känner mig så ledsen och förnedrad. Igår upptäckte jag att min ganska nystickade lila linkofta var borta
och för ett tag sedan försvann denna
och för ännu längre sedan den här
och ingen har väl glömt dessa.
Jag undrar om den som stjäl av oss små näringsidkare verkligen förstår hur hårt det påverkar oss. Det finns inga försäkringar eller annat som täcker, det är precis som om att bli bestulen direkt ur plånboken.
Förstår de att för handstickade plagg av egen design ligger det många hundra timmars jobb bakom; planering, provstickning, uppstickning, upprepning, dokumentation etc. Jag som gör allt själv börjar fundera på om det verkligen är värt besväret att designa och sticka upp plagg och sedan visa upp dem i butiken. Mitt syfte är ju att inspirera, men detta känns verkligen inte inspirerande.
Om du som tagit plaggen läser detta och ångrar dej, lägg dem i en påse och lämna in dem till min granne i tobaksaffären. Du behöver inte förklara (han vet inte) och han kommer inte att undra varför du lämnar ett paket till mej.
Jag känner mej bara så ledsen och besviken.