7 okt. 2008

Helgförberedelser

Som förberedelse inför helgens kurs i att "Sticka och dekorera en spedetröja" plockade jag fram min stackars spedetröja igen. Skrynklig och dammig var den, och inte hade det hänt något sedan sist. Fortsatte i alla fall (efter en lätt omgång med ångjärnet och en rejäl dito med klädborsten) att fästa tyget runt halsen. Insåg ännu en gång att handsömnad inte är min starka sida, men det kändes i alla fall som ett kärt återseende. Vet att jag på väg hem från förra kursen planerade att repa upp det jag sytt för att jag kommit på "hur man skulle göra", men allt detta är bortglömt nu.Spedetröjan är det WIP som legat längst på min lista sedan jag började blogga (de UFOn som är ännu äldre och ligger längst ner i stickkorgen räknas inte, eller hur?). Målet är att den skall bli klar i helgen, fast jag kommer inte ihåg hur jag tänkt dekorera den så det får bli att smida nya planer.