2 mars 2009

Jag har gjort det IGEN!

Ännu en gång har jag suttit kväll efter kväll och undrat om det verkligen blir som tänkt (har tom både mätt och räknat). Att ett halvt bakstycke ser smalt ut är väl inte så konstigt. Denna bild säger ju mer än vad ett måttband och en miniräknare kan bevisa, även om den virkade bomullskappan skulle bli LITE nättare än den stickade i ull. Vad göra? jag vill ju så gärna ha en virkad vårkappa.
  • Repa upp och börja om?
  • Virka remsor i sidan för att bredda? (Detta alternativ föll bort redan innan jag tänkte det.)
  • Gå ner 15 kg? (Faller bla på tidsplanen.)
  • Ge upp och köpa en OddMolly? Såg en jättefin rosa och en grafitgrå i en butik på Hornsgatan häromdagen.

Det som känns bäst i projektet just nu är de MINTgröna (INTE min färg, men de kändes SÅ rätt) knapparna.