21 mars 2013

Jag kan spinna!

Närå, det är inte så att jag lärt mig mer om spinnandet eller spunnit särskilt mycket senaste tiden, snarare tvärt om. Jag har upptäckt att jag kan spinna utan att använda mitt triggerfinger (det kan vila ändå)!
Igår kom det nämligen ull från en Solängel som också deltar i ett fiberbyte jag råkade gå med i. Det är vacker gotlandsull som hon färgat och kardat med lite tencel (mintchokladkolan ligger i frysen och väntar på att det skall bli dags för lördagsgodis). Fick rådet att vara lätt på handen, var bara tvungen att tömma spinnrocken för att testa, och de långa vackra ullfibrerna bara flöt in i den:-). Tencelfibrerna verkade inte riktigt vilja vara med, de separerade ut sej själva, men jag tvingade in dem. Det var väl min motvilja mot ickenaturfibrer som skrämde upp dem (vet att tencel är träfiber). Nu skall jag bara spinna resten och tvinna. Det senare tycker jag tyvärr är ganska tråkigt, men det är kanske som montering när man stickar och betyder att jag bara har mer att lära i ämnet....