16 nov. 2010

Blev så sugen på att virka

när jag hittade denna fina virknål i Gävle förra veckan.
Plockade fram lite Kureyon som jag haft liggandes i skåpet ett bra tag. Förstår inte riktigt hur de hamnat i mitt skåp för jag tycker inte att nystanen ser speciellt vackra ut, de liknar mest vattenfärgslådan efter att barnen blandat fritt (blandar man tillräckligt många färger blir det mesta gråbrunt) med lite stickigt gult och illturkos.
Döm om min förvåning när jag ser garnet uppvirkat, tycker att det blir riktigt läckert (måste sett det uppstickat/uppvirkat). Jag planerar att virka en Granny Cardigan. Tyvärr visade sig virknålen vara för liten så den får vila. Tyckte jag tog i när jag valde 5½ mm till ett garn som brukar behöva 4½ mm, men 7 mm visade sig passa bra till mitt handlag/garn/virksätt/projekt.