9 aug. 2010

Stickstämma 2010, Selbuvotter

Är nu hemma från årets Stickstämma. Samtidigt som dagarna (och nätterna) försvann snabbt i stickningens tecken känns det som om jag varit borta länge. Många mysiga möten, föredrag, utflykter och kurser har avlöst varandra i en härlig följd. Första kursen för mej var att sticka Selbuvotter med Annemor Sundbö (missa INTE att titta på alla bilder från hennes fillehaug).
Annemor hade packat bilen full med inspirationsmaterial, hon är dessutom en fantastisk berättare och underhöll oss med myter och skrönor om stickning medan vi stickade på för glatta livet.
En del av oss han inte så långt (fastnade lite då jag insåg att jag måste göra om mönstret för att det skall passa mitt tunnare garn) medan andra hann betydligt längre.
Blev klart förvirrad av att Terri Sheas bok Selbuvotter's norska version Selbuvotten var så mycket trevligare pga helt annan design. Har tyckt att boken är lite tråkig och oinspirerande, men hoppas nu att jag kommer att se den med andra ögon.