28 feb. 2010

WIP:s dancing 4

Att det här projektet hamnade i WIP-påsarna (eller snarare i dito UFO) är inte konstigt.
Jag gjorde det man bara inte får göra, jag lyckades filta en helt nystickad tröja. Handtvättade den förskitigt i ljummet vatten, men istället för att centrifugera lätt lyckades jag sätta på tvättprogrammet. Då jag precis använt maskinen var sköljvattnet iskallt och tröjan fick en kylchock. Den är inte hårt filtad men ändå i en storlek jag passerat för länge sedan.
Yngsta dottern däremot såg ut att ha storleken, men pga filtningen var halsen så trång att den inte gick att dra över huvudet på henne.
Tröjan hamnade istället i stickkorgen (långt ner).
Fick nu OS-mod och klippte upp halsen för att kunna prova tröjan på dottern och se, den satt som smäck.
Det var "bara" att repa upp halsen och sticka dit en ny (vilken tur att jag hade lite garn kvar).
Att sy på ugglornas ögon var ett riktigt pillgöra, men klart vär besväret. Tröjan blev fin och dottern nöjd.
Funderar nu på om jag också skall få en Owls eller om det får räcka med att sticka en.