19 apr. 2009

Två maskor fram och en tillbaka

Jag är inte rädd för att repa upp det jag stickat för att få resultatet precis som jag vill. Ibland börjar jag bara sticka för att prova hur det blir, så var det när jag startade Wrenna. Gissade att jag behövde göra största storleken då jag valde att använda stickor 10 mm istället för 12,75. Då Wrenna är stickad uppifrån och ner är det lätt att prova, jag har tur och storleken verkar bli bra.
Upptäckte när jag stickat en bit att spetsmönstret börjar olika högt upp fram och bak, det gillade inte jag. Jag började spetsmönstret bak på samma höjd som fram, men det blev inte heller bra. Beslöt att börja spetsmönstret under bysten istället på samma sätt som jag gjorde på min FLS, det blev ju så bra. Det var bara att repa upp och sticka hela oket i slätstickning istället. Hoppas detta blir bättre, annars är det bara att repa upp igen.Garnet jag stickar i är en tråd Araucania Nature Cotton och en tråd Muskat, samma lyckade garnval som jag stickade min Ballet T-shirt i för ett par år sedan.