4 feb. 2009

Är Isländskor smalare?

Hann upp till midjan innan jag insåg att om jag skall komma i denna tröja räcker inte -10 kilo, det är kniven som gäller. Modellen är lite annorlunda så jag har funderat lite över hur den kommer att sitta ändå, men SÅ annorlunda?
Sagt och gjort...jag repar (hann repa upp ½ innan jag fick fram kameran) upp och kommer efter en hel del mätande, "provande" och räknande att dessutom göra en storlek större.
Tröjan heter Flowerpot Sweater och kommer från boken Icelandic Knitting. Jag bara älskar boken (trots ovanstående) där författarinnan låtit sig inspireras av Isländska skosulor (eller heter det kanske iläggssulor). Hon har valt traditionella färger, men jag har valt mina egna. Letade fram alla entrådiga garner jag hade och det var mer än jag trodde;-) och kombinerade utifrån de färger som fanns i lagret.