30 nov. 2007

Händelserik kväll

På väg från jobbet igår ramlade jag in i secondhandbutiken och hittade förutom Inger Fredholms bok Sticka till barn, denna pärla om friformsvirkning. Skriven 1980 men luktar klart 60-tal. Jag vill virka fria former!
Jag var på väg till vernissage. SÅ många fina stickade sjalar med passande sjalsmycken och andra smycken i silver och gull. SÅ inspirerande. Helen & Annika måste verkligen haft kul när de skapade tillsammans. Ett glas vin på fastande mage gjorde att kameran stannade i väskan, men det finns några bilder här.
Vidare till kulturhuset där det var Stick å virka Jul Extravaganza. Lotta Bengtsson visade hur man gör garntomtar och Annika Huett inspirerade till korsstygn. Jag har inte broderat korsstygn på åratal och kom inte så långt, men blev alldeles lugn & fin. Här kan man se lite mer broderat. Jag har nu ett signerat ex av boken korsstygn på nytt:-).