27 sep. 2013

Sent skall syndaren vakna

Idag är det dags att klippa får igen. Sist lovade jag, i ett mycket svagt ögonblick, att sy ett par fårskinnsvantar till fårägaren: Ägnade hela helgen åt detta, det tar mer tid än man tror, särskilt när man känner sej lite pressad.
Att stå ute och skära till var i alla fall inte helt fel.
De utskurna delarna (kolla in den fula, men oerhört praktiska, lilla "korgen" jag fick när vi var på mässan i London, den rymmer "allt").
Pyttesmå klädnypor har jag fått av en kompis...mycket praktiska i detta syfte.
Det börjar likna en vante.
Mer praktiskt, sedelräknare på pek- och fingerborg på långfingret.
Det blev en vante.
Ja, faktiskt två, nu vill jag gå kurs och lära mej hur man verkligen gör.
Hoppas vantarna passar, de är i alla fall betydligt större än mina. Som synes har jag valt en annan modell, tummen ser inte så näbbig ut och är nog mindre liftarvänlig.