17 aug. 2012

USA, Sommaren 2012 (3)

Under vår färd norrut träffade vi på Yarns at the adobe.
Liten och mycket trevlig garnaffär som jag gärna stannat längre i, men KM satt denna gång i bilen utanför och hade svårt att parkera. Gillade förresten staden, San Luis Obispo, som butiken låg i också.
När vi kom till The Twisted stitch kom vi mitt i en baby shower (en himla konstig sed att fira innan bebisen kommit tycker jag), och även om alla var jättetrevliga kändes det som om vi störde och besöket blev kort då de inte hade garner som jag inte sett tidigare.
A werb for keeping warm är klart värt ett besök, flera fina lokala garner, växtfärgat och fibrer. Hade jag inte precis varit i Danmark hade kanske lite Isagerarner hamnat i påsen...I like! Hann med två besök med en lunch på det trevliga fiket bredvid.
Lacis museum of Lace and Textiles är ett helt livsfarligt ställe, ett mellanting mellan museum och butik. Massor av fint att titta på och köpa; spetsar, broderigarner, böcker, verktyg, knappar...HELT livsfarligt! Jag bara varnar!