23 nov. 2011

Så mycket bättre

blev det utan knapphål. Provade flera olika sorters knapphål, men trots min envishet lyckades jag inte få till någon bra variant utan att lägga till en kant på koftan, men då hade ju hela modellen fallit.
Nu när jag är klar tycker jag dessutom att koftan inte behöver knappar, bär den helst öppen eller med ett skärp.
Koftan var med på syfestivalen och många frågade efter beskrivning.
Beskrivning finns, men samtidigt vill jag "varna". Att göra minskningar i flerfärgspatent så att det blir snyggt på båda sidor är lite pilligt. Det gäller att ha tålamod, läsa noga och att ta det lugnt, samtidigt är det ju inte så många minskningar som skall göras. Att provsticka är en rekommendation;-). I beskrivningen finns även en enklare variant på minskningar beskriven, men de blir inte lika snygga, tycker jag.
Beskrivningen finns i min Ravelryshop: