26 dec. 2010

Veckans UFO, vecka 51, efter

Det blev ingen UFOstickning denna vecka, det blev ett helt nytt projekt istället (ingen är väl förvånad, i alla fall inte jag:-)). Funderade lite fram & tillbaka på att göra ett eget mönster istället för stjärnorna. Kanske hjärtan som Tove funderar på eller blommor (och annat) som Eva stickat, sedan tittade jag på min lilla tummetott och bestämde mig för att använda beskrivningens stjärnor och är helt nöjd med det. Marika har planerat bra så det blir få ställen där man behöver binda garnet vilket underlättar stickandet.
Har inte lärt mig mönstret utantill, men det funkar bra att bara slänga en blick på diagrammet i början av varje varv. Vilsam julstickning mao. Jag stickar i ett lite grövre garn, Garnstudios nya Lima (stickor 5mm), och får därmed en lite kraftigare sjal, men inte så kraftig man kan tro av stickstorleken. Sjalen blir helt fantastiskt gosig. Gillar Lima på samma sätt som jag gillar Nepal.
Detta var årets sista UFO, får se hur det blir nästa år, för UFOn finns det fortfarande gott om (i lådorna bredvid korgen ligger lite större projekt). Är det fler som har UFOn kvar och vill UFOsticka nästa år? Finns det kanske något nytt sätt att få fart i UFOkorgen? Det blir ju lättare att komma vidare med peppning...