18 juli 2009

Trädgårdsstickning

Att sitta ute i trädgården och sticka tycker jag är underbart...blir det för varmt kryper jag bara in i skuggan.
Har inte speciellt gröna fingrar och därför inte särskilt mycket blommor så att sticka Den blomstertid här passar ju perfekt. Tycker att namnet på Stickas! mysteriestickning inbjuder till mycket färg, därav mitt garnval:
  • Illrosa 2-trådigt ullgarn från Borgs som legat och väntat i skåpet på just detta tillfälle.
  • Ett av reagarnerna från Avril (hade faktiskt detta projekt i åtanke vid inköpet) som visade sig bestå av två löst sammantvinnade trådar. När jag delade på garnet visade sig det att trådarna var olika grova. Jag valde att börja med det grövre för att få ett skirare utseende i kanten.
  • Starkorange pärlor. Håller mig till en färg då garnet är så färgstarkt.
Del 1 var lätt och snabbstickad, men jag ligger ju långt efter då del 5 är redan publicerad.