3 sep. 2008

Rosa höst

När jag såg förhandsvisningen av Vogue Knittings höstnummer kände jag att vantarna, Green Autumn, på omslaget var "mina" (fast i rosa, varför vet jag inte). Har varit otroligt duktig, har haft tidningen i flera dagar utan att börja, men nu kunde jag bara inte att behärska mig längre, bara provsticka lite...
Efter bara ett par varv insåg jag att det bara blev sladder...och jag som stickar fast...vad göra? Fram med datorn för att kolla vilka stickor andra använt (det fanns över 150 projekt att kika på) tacka vet jag Ravelry! Stickbyte från 3,25 till 2,5 verkar göra susen.
Ännu ett projekt startat, och jag som varit så duktig på att ta tag i gammalt. Skall kanske köra gammalt projekt varannan dag och nytt varannan. Hur länge skall man ha stickat på ett projekt för att det skall räknas som gammalt? Räcker en vecka?