4 maj 2007

På jakt efter virkprojekt

Efter att har varit i kontakt med det flygbolag som skall ta oss till det stora landet på andra sidan Atlanten om ett par veckor så inser jag att jag måste skaffa mig ett virkprojekt. De anser att stickor är jämförbara med ishackor och liknande terroristverktyg men har tyvärr ett så bra pris på biljetterna att det inte går att byta bolag bara för det:-(
Alternativ 1; Har börjar att provvirka för denna, men kan inte bestämma mig för om det blir bra. Muskat (grönt) blir lite sladdrigt fast jag virkar hårdare än man ska och jag är inte helt säker på om jag verkligen vill ha en jacka i bomull. Kampes 2-trådiga ullgarn (grå) blir nog ganska bra, men även detta blir fel virkfasthet när jag tycker att materialet känns ganska OK, skulle nog vilja ha det lite tätare ändå. Det blå garnet är självrandande restgarn från "stashen" av grovlek 8/2, dvs alldeles för tunt..men detkanske går att kombinera med jeansblå alpacka?

Alternativ 2; Den sjal som följde med Anette Petavy's nyhetsbrev för ett tag sedan. Garnval oklart men det lutar åt handfärgad alpacka i blågrönt eller merino i lila.

Alternativ 3; Pärlfiskaren påse som ingår i vantmakarnas utställning. Garnvalet är handfärgad bomull i svart och vitt som jag färgade på en kurs för många år sedan (om den tilltrasslade härvan går att reda ut) eller merceriserad bomull.

Valen är många så det är tur att jag har lite tid på mej.