5 juni 2013

Många "åkommor" finns det

Det finns mycket man kan drabbas av;
BlockningsBävan - när högarna av färdigstickade men oblockade spetssjalar bara växer.
SecondSockSyndrom - det blir många fina sockor, men bara en av varje (finns troligen en liknande diagnos för vantstickare).
FästarSkräck - jag känner bara en person som tycker att det är OK att fästa trådar.
MonteringsNoja - sticka går väl bra, men sy ihop är en annan fråga.
Jag lider främst av TumTrauma - sticka vantar fungerar ypperligt, men högen av ostickade tummar kan ibland få oanade proportioner (listig som jag är har jag på bilden dolt den ena ostickade tummen...). Givetvis liter jag av Startitis, gudskelov främst som periodare (men ibland kommer perioderna tätt), men vem gör inte det? Det där med att GarnHoarding ser jag förresten inte som en diagnos, kan man samla frimärken kan man väl samla garn, eller hur?
Vad lider du av? Har du några bra botemedel?