26 feb. 2012

EZprojektet fortsätter

Inte heller februari har lett till några nystartade projekt, men jag tror nog att det kan bli så när det väntas smått i närheten (kanske inte leggings). Vi har båda tidigare stickat var sin February Lady Sweater (jag en svart i alpacka och bomull och S en röd i bomull) som är inspirerad av babykoftan i detta kapitel.
Lite provlappar har det förstås blivit, jag bara en men S ett helt gäng. Det vi diskuterade mest var olika sätt att lägga upp när man skall sticka en fyrkantig (eller rund) sjal inifrån. En dubbelstickad filt är nog inte heller dumt.
Jag gillar den rätstickade kanten runt sjalen med hörn formade av förkortade varv (de blev snyggare och snyggare för varje hörn jag stickade). Vi njöt båda av att EZ anser att man skall hoppa över akrylhyllan och har förslag på hur man kan "bota" ullöverkänslighet.