23 okt. 2008

Stickar vidare

Tack för alla rara och värmande kommentarer till gårdagens inlägg. Känn lite skönt att få gnälla av sig även om det egentligen hjälper och jag troligen inte kommer att se plaggen igen. Får fundera på hur plaggen skall låsas fast i butiken i fortsättningen (tackar för tips), men hur det än bli så kommer det tråkigt nog bli svårare att prova för alla ärliga kunder.

Jag stickar i alla fall vidare...för ett tag sedan fick jag in denna läckra knapp
och till knappen skall jag sticka en Vendetröja designad av den duktiga danskan Jytte Slente. Koftan går att bära på två sätt; kort med stor krage eller lite längre med mindre krage. Garnet jag stickar i är den supermjuka merinon Lucca och jag gillar skarpt de små tweedplupparna som ger extra liv. Garn, beskrivning (på danska) och knapp hittar man här.